Wat doe ik in het geval van glasbreuk?

Huurders van de Vereniging met een huurovereenkomst afgesloten in 2008 of later nemen standaard deel aan de collectieve glasverzekering. Bij glasbreuk in de gevel kunt u in dit geval contact opnemen met de huurconsulenten van de afdeling Huurzaken, op kantoordagen tussen 9:00 en 12:00 via telefoonnummer 020 521 0640, of per mail, via huren@hendrickdekeyser.nl. In dit geval wordt het vervangen van gevelbeglazing vergoed door de verzekering en zorgt de huurconsulent er voor dat een glaszetter contact met u opneemt voor het maken van een afspraak.

Huurders met een huurovereenkomst afgesloten voor 2008 hebben enige jaren geleden de keuze kunnen maken om wel of niet aan deze collectieve glasverzekering deel te nemen. Bent u hier destijds mee akkoord gegaan, dan betaalt u premie en bent u voor glasbreuk verzekerd. De kosten voor vervanging en herstel worden in dit geval vergoed. Ook als u niet deelneemt aan de collectieve glasverzekering, neem dan toch contact op met de afdeling Huurzaken, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het juiste type glas wordt teruggeplaatst. De kosten van het vervangen of het herstel worden echter wel aan u doorberekend.

Is er sprake van een calamiteit?
Wanneer er sprake is van een calamiteit buiten kantooruren, en u bent aangesloten bij de collectieve glasverzekering van de Vereniging, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar via 0900 2025 210. U dient hierbij het polisnummer 90048 door te geven. De verzekeraar zorgt er in dit geval voor dat een glaszetter zo spoedig mogelijk contact met u opneemt. Let u er in dit geval op dat de glaszetter het glas vervangt door hetzelfde type (monumentale) glas als bestaand! Neem vervolgen alsnog contact op met de huurconsulenten van de Vereniging om de schade te melden. Wij kunnen er vervolgens zorg voor dragen dat ook het schilderwerk hersteld wordt.