Reparaties en onderhoud
Aan de monumenten van Hendrick de Keyser is zo nu en dan onderhoud nodig om prettig én veilig te kunnen wonen en/of werken. Hendrick de Keyser Monumenten is verantwoordelijk voor het groot onderhoud van uw woning of bedrijfspand. Het overige onderhoud is verdeeld tussen u als huurder en Hendrick de Keyser. U draagt zelf zorg voor het klein en dagelijks onderhoud van het gehuurde. Dit is wettelijk geregeld in artikel 240 van het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, en het ‘Besluit kleine herstellingen'. Een exacte verdeling tussen huurder en verhuurder kunt u vinden in ons Overzicht reparaties huurder - verhuurder.
Reparatieverzoeken
Voor reparatieverzoeken kunt u een mail sturen naar reparatieverzoek@hendrickdekeyser.nl, emails worden de hele dag door gelezen. Als u liever wilt bellen zijn wij doordeweeks tussen 09.00 en 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 020-5210640, of kijk op onze calamiteitenpagina wat te doen in geval van nood.
Het doorgeven van een reparatieverzoek
Wij willen u vragen zoveel mogelijk informatie op de mail te zetten bij het doorgeven van een reparatieverzoek: het adres, contactgegevens, omschrijving defect en locatie defect (bijvoorbeeld: lekkage in woonkamer, voorzijde ter hoogte van gevel). Wij ontvangen indien mogelijk ook graag foto's, dit helpt ons bij het beoordelen van uw reparatieverzoek.
Groot onderhoud
Met enige regelmaat voeren wij bij onze panden groot onderhoud uit, zoals het buitenschilderwerk.
Inspectieopzichters komen eens in de twee/drie jaar bij u langs om de staat van het pand te inspecteren, zoals het metselwerk, voegwerk, buitenschilderwerk, ramen, deuren, de funderingsconstructie en het dak. Meestal moeten zij ook in de woning zijn om hun inspectie uit te kunnen voeren. In dat geval zullen zij tijdig contact met u opnemen om een afspraak te maken.
Op basis van het inspectierapport wordt een meerjarenonderhoudsplan opgesteld.
Veelgestelde vragen
Wilt u meer weten over reparaties en onderhoud, bekijk dan ons overzicht met veelgestelde vragen en antwoorden