Icon search Icon Facebook Icon Instagram Icon Twitter Icon LinkedIn Icon Play ANBI icon-checkbox Vriendenloterij Bijzondere-locaties Bijzondere-locaties Monument-en-Bed Monument-en-Bed Museumhuizen icon-huren-nav Museumhuizen Hendrickdekeyser Hendrickdekeyser icon-maps icon-left icon-right icon-close icon-phone-call icon-email icon-kamers icon-lijst icon-perceeloppervlak icon-plattegrond icon-woonoppervlak icon-checkmark icon-buitenruimte icon-cart icon-remove icon-quote icon-calendar icon-guests

Medewerker Huurzaken / Servicekosten  

Voor het Team Vaste Verhuur zoeken wij een enthousiaste en pro-actieve collega die ervaren is in de afrekening van servicekosten. Jij bent verantwoordelijk voor het nauwkeurig actualiseren, controleren en jaarlijks accuraat berekenen van de servicekosten die wij maandelijks bij de huurders in rekening brengen. Jij bent pro-actief, maakt zaken af van A tot Z, en kunt als geen ander uitleggen aan onze huurders hoe de afrekeningen in elkaar zitten. Dat is belangrijk, want onze huurders zijn de hoeders van onze monumenten!  

Bewoners Dordrecht

NAUWKEURIG, TREFZEKER, PRO-ACTIEF, COMMUNICATIEF (32 uur p/w) 

Wat ga je doen? 

Jouw doel is om jaarlijks planmatig en gestructureerd de servicekostenafrekening per huurder/pand te maken over het afgelopen jaar. Je zet je schouders onder complexe vraagstukken, die jij graag uitzoekt tot op de bodem. Je kent de actuele wet- en regelgeving rondom de verrekening methoden. Je legt de componenten en bevindingen consciëntieus vast in ons vastgoed-boekhoudsysteem. Je bespreekt de concept-afrekeningen met de front-office collega's woonkwaliteit van het team vaste verhuur. Nadat ze zijn goedgekeurd, stuur je ze naar de huurders/bewoners van het desbetreffende pand. Jij beantwoordt ook hun vragen. Jij kunt als geen ander uitleggen aan de huurders hoe de afrekening in elkaar zit. Je bent pro-actief en trefzeker in je communicatie. Je voert contracten op en je ondersteunt de teamleider vaste verhuur door het monitoren van diverse ontwikkelingen die je uit overzichten haalt.  

 

Je werkzaamheden bestaan uit: 

Controleren en actualiseren van alle componenten die via servicekosten worden verrekend bij ca 70 monumentale complexen (circa 240 verhuureenheden); 
Actualiseren betekent in sommige gevallen ook het tot op de bodem uitzoeken van verbijzonderingen die samenhangen met het unieke bestand van onze monumenten en deze bevindingen vastleggen; 

  • Bijhouden van actuele subsidiemogelijkheden, wet- en regelgeving en daarop anticiperen in overleg met leidinggevende; 
  • Jaarlijks einde jaar verzamelen van de benodigde gegevens en in het tweede kwartaal de jaarlijkse kosten van het voorgaand boekjaar conform de wet- en regelgeving berekenen en de concept-afrekeningen opstellen; 
  • Voorstellen maken voor aanpassing voorschotten naar aanleiding van concept-afrekeningen; budgetten aanmaken in boekhoudkundig systeem; 
  •  Vragen beantwoorden van huurders en uitleg geven over de servicekostenafrekening aan de huurders; algemene huurderscommunicatie stem je af met de collega’s van team communicatie en jouw leidinggevende; 
  • Je werkt nauw samen met de collega’s huurdebiteuren/huurincasso van team financiën;  
  • In overleg met je leidinggevende zet jij je in voor de teamdoelen en de organisatiedoelen, onder andere door het opvoeren van servicekosten-gerelateerde contracten, het monitoren van diverse bestanden en het signaleren van tendensen;  
  • Je legt verantwoording af aan de teamleider vaste verhuur. 

 

Wat breng je daarvoor mee? 

  • HBO werk- en denkniveau; of MBO-niveau met ruime ervaring met afrekeningen servicekosten;  
  • Actuele kennis over servicekosten, het huurrecht en nutsvoorzieningen; 
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het afrekenen van servicekosten van huurders, nadrukkelijk ook van bedrijfsruimteverhuur;  
  • Trefzekere communicatieve en sociaal vaardig; 
  • Goede kennis van het Microsoft pakket en MS Teams;  
  • Kennis van het vastgoedsysteem Bloxs is een pré, maar niet noodzakelijk. 
  • Pro-actieve werkhouding.  
  • Afspraken nakomen en aanspreekbaar zijn op het eigen handelen.  
  • Op een loyale, betrokken wijze inzetten voor de organisatie.  

 

Wat krijg je daarvoor terug? 

  • Een unieke kans om te werken voor de mooiste collectie monumenten in Nederland;  
  • Een inspirerende werkplek in het centrum van Amsterdam;   
  • De mogelijkheid om af en toe thuis te werken;   
  • Een grote zelfstandigheid en verantwoordelijk werk; 
  • Een goed marktconform salaris;  
  • Een premievrije pensioenopbouw en 29 vakantiedagen per jaar; 
  • Een aanstelling voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. 

 

Over Hendrick de Keyser Monumenten 

Hendrick de Keyser Monumenten is hét nationale goede doel voor het behoud en beheer van monumenten en hun interieur. De omvang van onze collectie met meer dan 445 woonhuizen, gebouwd tussen 1495 en 1980 en verspreid over heel Nederland is uniek. De bouwkunst, architectuur en interieurs zijn vaak van uitzonderlijke kwaliteit. Ieder gebouw heeft bijzondere details aan exterieur en/of interieur en wordt verhuurd aan enthousiaste, betrokken huurders. Een aantal bijzondere panden is opengesteld als vakantiehuis, evenementenlocatie of museumhuis. Eenmaal verworven panden blijven voor altijd in ons bezit. Daardoor spelen wij een belangrijke rol in het erfgoedbeheer van verleden, heden en toekomst. 

Wij geloven in de kracht van meerstemmigheid, ook in ons personeelsbestand en zijn daarom op zoek naar mensen met een diversiteit aan achtergronden en ervaringen om gezamenlijk een sterk team te vormen.   

 

Solliciteer 

Ben jij positief ingesteld, werk je graag met cijfers en mensen? En kun je niet wachten om te starten? Dan komen we graag met jou in contact. Wij zijn nieuwsgierig naar jouw kennis en kunde, beweegredenen en jouw karakter. 
Wij willen dat jij je bij ons thuis voelt en daarvoor bieden wij ruime mogelijkheden.  Stuur je curriculum vitae met een korte motivatiebrief (beide als pdf) vóór 1 november 2024 naar vacatures@hendrickdekeyser.nl.   

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Erik IJzer, Teamleider Vaste Verhuur, of Isja Finaly (directeur beheer) via 020 – 521 06 30. Meer informatie over Hendrick de Keyser Monumenten vind je op hendrickdekeyser.nl. 

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.