Icon search Icon Facebook Icon Instagram Icon Twitter Icon Play ANBI icon-checkbox Vriendenloterij Bijzondere-locaties Bijzondere-locaties Monument-en-Bed Monument-en-Bed Museumhuizen icon-huren-nav Museumhuizen Hendrickdekeyser Hendrickdekeyser icon-maps icon-left icon-right icon-close icon-phone-call icon-email icon-kamers icon-lijst icon-perceeloppervlak icon-plattegrond icon-woonoppervlak icon-checkmark icon-buitenruimte icon-cart icon-remove icon-quote icon-calendar icon-guests
nieuws
30 december 2022

Wat te doen bij glasbreuk?

Rondom de Jaarwisseling vindt helaas gemiddeld veel glasbreuk of andere schade plaats. We vertellen onze huurders graag hoe hierbij te handelen, nu de Jaarwisseling in het weekeinde valt.

Wat doe ik in het geval van glasbreuk?
Wanneer er sprake is van een calamiteit buiten kantooruren (tussen vrijdag 17 uur en maandag 9 uur), en u bent aangesloten bij de collectieve glasverzekering van de Hendrick de Keyser, dan geldt het volgende stappenplan:

1. U kunt rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar via nummer 0900 2025 210. U dient hierbij het polisnummer 90048 door te geven. De verzekeraar zorgt er in dit geval voor dat een glaszetter zo spoedig mogelijk contact met u opneemt.
2. Let op dat de glaszetter het glas vervangt door hetzelfde type (monumentale) glas als het bestaande glas. 
3. Neem vervolgens alsnog contact op met de afdeling reparatieverzoeken om de schade te melden. Wij kunnen er vervolgens zorg voor dragen dat ook het schilderwerk hersteld wordt.

Andere calamiteiten?
Bij calamiteiten, zoals lekkages en gevaarlijke situaties als een gaslek, die buiten kantooruren plaatsvinden, kunt u zelf contact opnemen met een loodgieter, aannemer of de netbeheerder. Bij direct gevaar door bijvoorbeeld omvallende bomen of ernstige vuurwerkschade kunt u contact opnemen met de brandweer. Lees meer over hoe te handelen bij  calamiteiten.

Meer informatie kunt u ook vinden bij de Veelgestelde vragen

Alvast een Fijne Jaarwisseling.