Icon search Icon Facebook Icon Instagram Icon Twitter Icon Play ANBI icon-checkbox Vriendenloterij Bijzondere-locaties Bijzondere-locaties Monument-en-Bed Monument-en-Bed Museumhuizen icon-huren-nav Museumhuizen Hendrickdekeyser Hendrickdekeyser icon-maps icon-left icon-right icon-close icon-phone-call icon-email icon-kamers icon-lijst icon-perceeloppervlak icon-plattegrond icon-woonoppervlak icon-checkmark icon-buitenruimte icon-cart icon-remove icon-quote icon-calendar icon-guests

Wat doe ik als de stroom of het gas uitvalt?

Een stroomstoring wordt vaak veroorzaakt door kortsluiting in huishoudelijke apparaten of overbelasting van een groep, bijvoorbeeld wanneer u een aantal grote stroomverbruikers, zoals elektrische kachels, wasmachine, droger of waterkoker tegelijkertijd aanzet. In uw meterkast zult u in dit geval zien dat een stop of zekering is doorgeslagen. Als dit het geval is, schakel dan eerst alle apparaten (die u aan had staan op het moment van de stroomstoring) uit door de stekker uit het stopcontact te halen en schakel alle verlichtingsschakelaars uit. Uiteraard hoeft u dit alleen te doen voor de vertrekken die binnen de groep vallen die is uitgevallen. Schakel vervolgens de aardlekschakelaar weer in en vervang de stop.

U kunt hierna een stekkertest doen om te bepalen wat de oorzaak is geweest van het doorslaan van de stop door één voor één alle apparaten en verlichting weer aan te doen. Als de stop weer springt bij het inschakelen van een van de apparaten weet u welke de stroomstoring heeft veroorzaakt. Verwijder het apparaat: laat het repareren of vervang het apparaat.

Heeft u de oorzaak van de gas- of stroomstoring niet kunnen vinden en lukt het niet om deze te verhelpen? Hebben uw buren wel gas en stroom? Neem in dat geval contact op met de afdeling reparatieverzoeken van Hendrick de Keyser.

Bij een gaslek, of wanneer ook uw buren geen gas of stroom hebben kunt u de storing zelf melden bij het nationaal storingsnummer: 0800-9009.