Icon search Icon Facebook Icon Instagram Icon Twitter Icon LinkedIn Icon Play ANBI icon-checkbox Vriendenloterij Bijzondere-locaties Bijzondere-locaties Monument-en-Bed Monument-en-Bed Museumhuizen icon-huren-nav Museumhuizen Hendrickdekeyser Hendrickdekeyser icon-maps icon-left icon-right icon-close icon-phone-call icon-email icon-kamers icon-lijst icon-perceeloppervlak icon-plattegrond icon-woonoppervlak icon-checkmark icon-buitenruimte icon-cart icon-remove icon-quote icon-calendar icon-guests

Specialist Servicekosten en Contractbeheer

NAUWKEURIG, ADMINISTRATIEF VAARDIG & PRO-ACTIEF - 32/40 UUR PER WEEK

Voor de huurders van Hendrick de Keyser Monumenten ga jij als Specialist Servicekosten en Contractbeheer aan de slag met servicekostenafrekeningen! Je actualiseert, controleert en berekent de servicekosten nauwkeurig en legt helder uit hoe de afrekening in elkaar zit. Dat is belangrijk, want onze huurders zijn de hoeders van onze monumenten. Dit doe je vanuit ons unieke kantoor aan de Herengracht in Amsterdam.

Over Hendrick de Keyser Monumenten

‘Hendrick de Keyser’ is hét nationale goede doel voor het behoud en beheer van monumenten. De omvang van onze collectie met bijna 450 huizen, gebouwd tussen 1495 en 1995 en verspreid over heel Nederland, is uniek. De bouwkunst, architectuur en interieurs zijn buitengewoon en veelal origineel. De huizen, van rijtjeshuis tot stadspaleis, van rococo tot Rietveld, blijven behouden door ze te gebruiken. In de bijna 450 monumenten verspreid over heel Nederland kun je wonen, werken, een evenement organiseren, vakantie vieren, of ze bezoeken als museumhuis.

Wat ga je doen?

Hendrick de Keyser Monumenten zoekt voor het Team Vaste Verhuur een Specialist Servicekosten en Contractbeheer. Jouw doel is om jaarlijks op een gestructureerde manier de servicekostenafrekening per huurder of pand over het voorgaande jaar op te stellen. Je pakt complexe vraagstukken op en onderzoekt deze grondig. Je bent goed op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving rondom verrekenmethoden en legt je bevindingen zorgvuldig vast in ons vastgoed-boekhoudsysteem.

De conceptafrekeningen bespreek je met de collega’s van Team Vaste Verhuur. Zodra deze zijn goedgekeurd, stuur je ze naar de huurders/bewoners van het betreffende pand. Je beantwoordt vragen en legt duidelijk uit hoe de afrekening is opgebouwd.

Daarnaast ben je proactief en trefzeker in je communicatie. Je verwerkt contracten en ondersteunt de teamleider Vaste Verhuur door trends en ontwikkelingen te monitoren en in rapportages vast te leggen.

Je werkt nauw samen met de collega’s huurdebiteuren/huurincasso van Team Financiën. Ook draag je bij aan team- en organisatiedoelen, onder andere door:

  • het opvoeren van servicekosten-gerelateerde contracten,
  • het monitoren van diverse rapportages,
  • en het signaleren van trends.

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Controleren en actualiseren van alle componenten die via servicekosten worden verrekend bij circa 70 monumentale complexen (ongeveer 240 verhuureenheden). Dit betekent soms ook het uitzoeken en vastleggen van bijzonderheden die samenhangen met onze unieke monumenten.
  • Samen met collega’s van onder andere Team Financiën de boekhoudkundige structuur en processen verbeteren om de afrekening van servicekosten beter te stroomlijnen.
  • Actuele subsidiemogelijkheden, wet- en regelgeving bijhouden en hierop anticiperen.
  • Gegevens verzamelen om de jaarlijkse (concept)afrekeningen op te stellen.
  • Voorstellen doen voor het aanpassen van de voorschotten.
  • Budgetten aanmaken in het boekhoudsysteem.
  • Vragen beantwoorden van huurders en uitleg geven over de servicekostenafrekening.

Wat breng je daarvoor mee?

  • Hbo-werk- en -denkniveau of mbo-niveau met ruime ervaring in servicekostenafrekeningen.
  • Actuele kennis van servicekosten, huurrecht en nutsvoorzieningen.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het afrekenen van servicekosten voor huurders, inclusief bedrijfsruimteverhuur.
  • Goede kennis van Microsoft Office en MS Teams.
  • Ervaring met het vastgoedsysteem Bloxs is een pré, maar niet noodzakelijk.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar vindt het ook prettig om met anderen samen te werken.
  • Affiniteit met financiële administratie.

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Een unieke kans om te werken met de mooiste collectie monumenten in Nederland.
  • De mogelijkheid om te werken vanuit ons inspirerende kantoor in het centrum van Amsterdam en deels vanuit huis.
  • Een marktconform salaris, gebaseerd op opleiding, kennis en ervaring, conform de cao voor architectenbureaus.
  • Premievrije pensioenopbouw.
  • 29 vakantiedagen per jaar (op basis van 40 uur).
  • Een aanstelling voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Grote zelfstandigheid en verantwoordelijkheid in je werk.
  • Volop kansen en mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen.

Hoe kun je reageren?

Herken jij je in deze vacature en word je enthousiast van wat we zoeken? Dan ontvangen we graag je sollicitatie! Wij geloven in de kracht van meerstemmigheid, ook in ons personeelsbestand en zijn daarom op zoek naar mensen met een diversiteit aan achtergronden en ervaringen om gezamenlijk een sterk team te vormen.   

Steiger B verzorgt voor ons de werving & selectie. Wil je eerst meer informatie of bespreken of dit iets voor jou is? Neem dan contact op met Ellen Merlijn via 06 – 2937 4768 of ellen@steigerb.nl.
Solliciteren kan door je cv en motivatie te uploaden via het online sollicitatieformulier op de website van Steiger B.

We kijken ernaar uit je te ontmoeten!