Informatie voor huurders

Huurzaken: het contactpunt voor onze huurders 

Huurzaken

Wonen of werken in een pand van Vereniging Hendrick de Keyser is een bijzondere ervaring. 

Veel van de panden van de Vereniging beschikken over bijzondere historische details of afwerkingen, waarbij extra aandacht noodzakelijk is wanneer hier onderhoudswerkzaamheden moeten plaatsvinden. Dit geldt ook voor standaard werkzaamheden waarbij het nodig is om de bestaande constructie aan te tasten, bijvoorbeeld bij het vastzetten van een trapleuning of sanitair. Wij verzoeken u zeer behoedzaam te zijn bij dergelijk werkzaamheden en contact op te nemen met de Vereniging mocht u zich afvragen of u dergelijke werkzaamheden zelf mag uitvoeren.

Telefonische bereikbaarheid

U kunt met uw vragen, reparatieverzoeken, klachten of complimenten rechtstreeks bij de huurconsulenten van de Vereniging terecht, op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur, via telefoonnummer 020 521 0640.

Bereikbaarheid per mail:
Via het emailadres huren@hendrickdekeyser.nl kunt u 24 uur per dag bij ons terecht.

Calamiteiten

In geval van calamiteiten kunt u (tijdens of buiten kantooruren) rechtstreeks contact opnemen met uw installateur. Bij uitval van uw centrale verwarming of warm-waterinstallatie is dat de installateur waarbij u uw onderhoudsabonnement heeft afgesloten. Bij ernstige lekkage kunt u uw lokale loodgieter of aannemer inschakelen. Wilt u zo vriendelijk zijn om ons hierover, zo spoedig mogelijk, bij voorkeur per email (huren@hendrickdekeyser.nl), te informeren?

Vragen en antwoorden

Zit uw vraag er niet bij of twijfelt u? 
Neem dan contact met ons op, wij staan u graag te woord!

Opzeggen huur:

Hoe zeg ik mijn huur op?
Hoe moet ik mijn woning of bedrijfsruimte opleveren?
Verplichting toestaan bezichtigingen nieuwe huurkandidaten?
Kan ik zaken aan de nieuwe huurder ter overname aanbieden?

Informatie voor huurders:

Hoe worden de servicekosten bepaald en verrekend?
Welke wijzigingen in mijn woon- of werksituatie zijn van invloed op mijn contract?
Welke verzekeringen moet ik zelf afsluiten?
Zijn mijn huisdieren welkom?
Hoe gaat de Vereniging om met huurachterstand?
Waar kan ik overlast melden?
Waar kan ik een klacht indienen over de Vereniging?

Reparaties en groot onderhoud:

Welk onderhoud moet ik zelf uitvoeren? En voor welk onderhoud is de Vereniging verantwoordelijk?
Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?
Wat doe ik bij calamiteiten buiten kantoortijd?
Hoe moet ik gemaakte kosten declareren?
Wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud van de centrale verwarming en andere installaties?
Wat doe ik in het geval van glasbreuk?
Wanneer vindt er groot onderhoud aan mijn pand plaats?
Mag ik zelf investeren in een verbouwing van mijn woning of bedrijfsruimte, bijvoorbeeld in een nieuwe keuken of badkamer?
De buren gaan groot onderhoud verrichten of verbouwen. Wanneer neem ik contact op met de Vereniging?

Dagelijks onderhoud, aanpassingen en gebruik:

De centrale verwarmingsinstallatie geeft een storing aan. Wat kan ik zelf doen?
Hoe ontlucht ik de centrale-verwarmingsinstallatie?
De waterdruk in de centrale-verwarmingsketel is (te) laag. Hoe vul ik de cv-ketel bij?
Hoe voorkom ik hoge stookkosten?
Mag ik gebruik maken van het schoorsteenkanaal en de schouw die in mijn pand aanwezig zijn?
Hoe kan ik brand zoveel mogelijk voorkomen en hoe handel ik in geval van brand?
Hoe maak ik mijn pand winterklaar?
Hoe voorkom ik lekkage?
Wat doe ik als de stroom of het gas uitvalt?
Wat doe ik bij een verstopte riolering? En hoe kan ik verstoppingen in de toekomst voorkomen?
Hoe voorkom ik het ontstaan van schimmel en hoe kan ik schimmel het beste verwijderen?
Ik heb zwammen ontdekt in mijn pand. Wat nu?
Waarom is het belangrijk om goed te ventileren?